bluebrowncustomgreenorangepinkredturquoiseyellow
  • Layout Style
  • Texture for Boxed, Framed, Rounded Layout Background

  • Font
    • Body:

    • Menu:

    • Title:

    * Fonts are used to example. You able to use 600+ google web fonts in the backend.

609 11 87 00 Pn - Pt: 8:00 - 16:00 info@superchip.pl
Blog o chiptuningu
Chip tuning i powerbox – możliwe przyrosty mocy
listopad 24 2017 0 komentarz

W jednej ofercie – 35% przyrostu. U drugiego tunera – 15%. Dlaczego?

Poszukujący zastrzyku mocy do swoich samochodów bardzo często skupiają się na porównywaniu oferowanych przyrostów osiągów, zamiast na tym, czy osiągi te są faktycznie zweryfikowane przez hamownie. Papier jak i internet przyjmą wszystko, ale ilość osób zawiedzionych tym, że obiecane 30% czy nawet 40% mocy okazało się kilkoma końmi jest duża – bo takie przyrosty są przeważnie niemożliwe, poza nielicznymi modelami samochodów. Dlaczego?

Współczesne samochody mają bardzo optymalizowane kosztowo konstrukcje silników i zespołów napędowych. Zazwyczaj margines dodatkowych możliwych do uzyskania osiągów nie przekracza 20-25%, natomiast wytrzymałość lub wydajność konstrukcyjna najsłabszego elementu (zazwyczaj sprzęgła lub turbosprężarki) to ok. 30%.

Osobną kwestią są silniki diesla z filtrem FAP/DPF. Przedawkowanie takiego silnika tak, aby spalanie było niezupełne może nie być widoczne w postaci dymienia, bowiem filtr DPF/FAP dym zatrzyma w większej części. Niestety filtr taki zatka się niesamowicie szybko – a jego wymiana, regeneracja czy nawet usunięcie są bardzo kosztowne. Stąd sprawdzony chip tuning czy powerbox to podstawa w unikaniu problemów tego typu – potrzebne jest zbilansowane wystrojenie tak, aby spalanie zawsze i w każdych warunkach było zupełne.

Istnieją oczywiście przypadki, gdy z obliczeń kosztów wyszło producentowi, że taniej jest homologować najsilniejszą jednostkę (przykład – 1.6 TDI) a słabsze wersje wytwarzać programowo, przez zmniejszanie osiągów w chipie, niż homologować różne konstrukcje silnika (o tańszych podzespołach w słabszych wersjach). Ale to raczej są wyjątki, niż reguła.

Podobnie rzecz ma się z autami wolnossącymi. O ile część samochodów ma przepływ powietrza modulowany przepustnicą (i nigdy nie otwiera się ona maksymalnie, nawet jak naciskamy gaz do dechy) i w takich autach da się uzyskać zupełnie znaczne przyrosty (vide cała grupa silników Audi – 1.6 FSI, 2.0 FSI, 3.6 FSI, 4.2 FSI, 5.0 FSI) tak inne samochody, które przepływu nie limitują, mogą uzyskiwać znaczną poprawę momentu dla niskich i średnich obrotów, natomiast z mocą jest już gorzej. Oczywiście jeździ się nimi daleko lepiej i przyśpieszenia (zależne w końcu od momentu obrotowego) są wyraźnie lepsze – ale ludzie uwielbiają patrzeć na konie mechaniczne (odpowiedzialne tak naprawdę za prędkość maksymalną).

My mierzymy nasze rozwiązania na hamowniach. Stąd nie zaoferujemy wam 40% fikcyjnego przyrostu tylko np. 18% prawdziwego. Bo tyle jest zwyczajnie możliwe, bezpieczne i sensowne.

Powerboxy - tuning aut na gwarancji
luty 11 2017 0 komentarz

 Chip tuning samochodu na gwarancji jest możliwy

Chip tuning samochodu na gwarancji jest możliwy bez ryzyka jej utraty – za pomocą modułów Powerbox - podobnie chip tuning samochodu w leasingu czy auta firmowego. Zwiększają one moc i moment obrotowy, podobnie jak chip tuning, jednak wpinane są w fabryczne złącza i nie wymagają przeprogramowania sterownika silnika. Powerbox można łatwo założyć i zdemontować. Wersje z bluetooth mogą być sterowane z Android i iPhone.

Powerboxy są strojone przez nas na hamowni. Kupując Powerbox u nas montujemy go oraz dostrajamy na hamowni.

Czy warto robić chip tuning?
listopad 02 2015 0 komentarz

Czy warto robić chip tuning?

Odpowiedź na pytanie, czy chip tuning ma sens i czy opłaca się go robić wymaga ode mnie bezstronności – a przecież jestem stroną. Przeciętny domorosły tuner-garażysta po tak postawionym pytaniu zawoła: „ależ oczywiście, że warto – dziwię się, że pan/pani pyta!” Problem w tym, że gdyby sprzedawał grzebienie – to wciskałby je także łysym argumentując w ostateczności, że na grzebieniu można też pograć, a wiadomo przecież, że muzyka jest lekarstwem dla duszy.

Dlaczego profesjonalny chip tuning kosztuje?
październik 30 2015 0 komentarz

Dlaczego profesjonalny chip tuning kosztuje?

Branża szeroko rozumianego auto tuningu, w tym instalatorzy chip tuningu (niekiedy niepoprawnie pisanego jako chip tunning) i power boxów stała się pełnoprawną gałęzią przemysłu samochodowego. Dzięki temu, że współczesne silniki sterowane są komputerem (ECU) istnieje możliwość ich diagnostyki komputerowej i optymalizacji pracy na samochodowej hamowni podwoziowej. Oznacza to, że indywidualny tuning silnika dopasowany do potrzeb kierowcy (także eco tuning w celu oszczędzania paliwa) jest osiągalny już nie na poziomie nielicznych specjalistów, ale także w warsztatach samochodowych i mniejszych firmach.

Ford EcoBoost – chip tuning staje się przyjemnością
październik 09 2015 0 komentarz

Ford EcoBoost – chip tuning staje się przyjemnością

Nie ma chyba bardziej obsypanych nowymi patentami i wypełnionych nowinkami silników benzynowych, jak seria EcoBoost od Forda. 128 nowych patentów chroni tę linię konstrukcyjną silników i powoduje, że to najbardziej zaawansowany typ silnika ostatnich lat. Do wyboru mamy pojemności od 1 litra (R3), poprzez 2,3 EcoBoost, znanego chociażby z nowego Forda Mustanga, aż do 3,5 litra V6, czyli serca Lincolna Navigatora i nowych F-150. Moce do 380 KM wydają się naprawdę duże, ale silniki te mają niesamowite rezerwy mocy i momentu obrotowego. Po profesjonalnym chip tuningu Fordy, Jaguary czy Volvo z EcoBoost pokazują na co je stać i przyrosty mocy po 30% lub więcej nie powinny dziwić. Spada też zużycie paliwa przy umiarkowanym stylu jazdy.

Chip tuning czy box?
październik 07 2015 0 komentarz

Chip tuning czy box?

Jeżeli już postanowiliśmy zmodyfikować nasz samochód i zwiększyć jego moc i moment obrotowy, to stajemy przed dylematem: czy zainstalować nowy program w sterowniku silnika (czyli popularny chip tuning), czy też postawić na dodatkowy zewnętrzny sterownik cyfrowy dopinany do wiązki samochodu (czyli tuning box lub power box). Każde z rozwiązań ma swoje zalety i wady i postanowimy je przybliżyć możliwie bezstronnie – jako że jesteśmy producentem zarówno programów tuningowych jak również power boxów do diesli i aut benzynowych.

Podkręcamy moc?

Zapytaj nas o modyfikację swojego pojazdu.

Zapytaj o wycenę